Tuesday, March 10, 2009

this life surely hard one meh!

bismillah




Pertama-tama, Selamat Memperingati Ulang tahun lahirnya nabi junjungan besar. nabi paling agung, nabi paling dimulia-muliakan, nabi paling di rindu-rindui, nabi tempat kita bermanja-mana(mintak syafaat di akhirat), nabi yang paling lembut jiwa, paling indah akhlak. baca post lepas tentang nabi besar.

Hidup ni memang payah-memetik tajuk lagu, Yasin-Hidup Memang Payah, dalam album Arus Qudus. soalnya, bagaimana hidup boleh jadi payah.susah.gundah.ape2lah yang dikau-dikau nak rujuk sebagai payah. 

Hidup kalau senang, niat saje dah cukup. :
1) "aku nak minum, eh, dah hilang dahaga"
2) "aku nak diskaun untuk beli baju, eh, dapat free"

melampau laa. kan?  makanya, berusaha. susah-susah dahulu,bersenang-senang kemudian. berakit-rakit kehulu, berenang-renang ketepian. Jangan hidup nafsi-nafsi. " aku, aku lah, engkau, engkaulah"

berat bahu yang memikul, ringan lagi mata yang memandang. tangan yang menerima lagi hina dari tangan yang memberi. "Jangan engkau mengaku beriman, selagi engkau tidak diuji"

end of story hidup memang payah.kalau mau teruskan jelaskan pandangan dikau-dikau pasal hidup ini, sila posting terus di blog dikau.tak perlu komen. ok? wahai dikau-dikau yang membaca! (nak komen pon bleh.)

gua kena tag. nak layan.waahaha. di tag oleh che-ni.com

Kenapa kamu berblog?
kerana saya suka berfikir. bila berfikir dan menulis. nampak macam bagus sket. "macammm bagus!"
Apakah method penulisan dalam blog kamu?
method? aduh.method? apee ni woii. method... ikut mood.
Antara rupa dan isi blog, yang mana lebih kamu utamakan?
rupa & isi blog
Adakah kamu meletak widget lagu di blog kamu? Kenapa kamu memilih lagu tersebut?
tidak. widget tidak membantu penulisan gua.
Antara banyak-banyak artikel di blog kamu, yang mana paling kamu suka dan kenapa?
artikel dulu tahun 2003, "dialog antara akal dan hati" oleh.lutfiabi.blogspot.com . suka karena best.tapi itu dulu. siap kena quote sama seorang penulis novel.wahahha. itu je la.minah ni pun quote jugak.baca disini 
Pernah terasa nak hapuskan blog kamu? Sebabnya?
hapuskan? delete lebih sesuai kot.
Apakah pendapat kamu mengenai blog kepada pemilik blog yang tag kamu ni?
che-ni.com: blog hang canggeh. cepatlaa siapkan layout oleh bantuan orang2 HM(hijrahmedia).wakakka.
Senaraikan 5 orang yang akan kamu tag.
1) hilmi khairi
2) Kid (khedir)
3) fazlina
4) najlaa
5) suemala

(senarai orang yang tak layan tag)

sekian harap maklum.

sedikit doa
" Tuhan, andai kesenanganku membawa kesusahan orang lain, kau ajarkan aku rasa cukup dgn apa yang ada, andai kegembiraanku hasil tangisan orang lain, ajarkan aku rasa rendah diri"