Tuesday, May 4, 2010

Jor June

bismillah

2 orang kawan-kawan lama datang
tashkil Jor June.

sembang-sembang cerita lama
depa kata aku ni angkat jazbah depa
zaman-zaman 2001-2002

aku cerita apa jadi kat aku. 1996-2010.
apa jadi kat aku.

alhamdulillah
Tuhan Maha Kaya.

Hanya Tuhan tempat berharap.
Kalau manusia mengenali Tuhan nya, hancur luluh hatinya, berkecai jiwanya, tak sempat memikirkan segala yang lain, semata mata terpaku, dengan Tuhan nya.

tengok orang bercinta. gua nak bercinta
padahal dah cakap dah, benda-benda ni sementara.

tempat kerehatan di dunia.
sedangkan Tuhan itu Maha Penghibur

Alhamdulillah
Tuhan Maha Besar

orang dah cakap, tiada tempat berpaut sekuat Tuhan Azzawajalla
kerana Tuhan tidak pernah mengecewakan kita.
kerana Tuhan sudah tentu menerima kita tatkala kita sibuk dengan dunia, dengan kerja, dengan segala,
mana mungkin manusia faham.
kerana Tuhan Maha Penghibur. yang Mutlak. yang tidak pernah merajuk dan tidak kecewa ketika kita sibuk dan lalai.

Allah he Allah kiya karo


Sedikit doa
"Ya Allah, ketika kami sibuk dengan dunia, Engkau tetap dengan KebesaranMu melimpahkan rezeki kepada kami, sedangkan kami berpaling kepadaMu, padahal kami tahu bahwa Engkaulah pemegang anak kunci rezeki, alangkah bahagia jikalau kami tahu dan kenal dengan KekuasaanMu"