Sunday, December 12, 2010

Cahaya

bismillah


engkau percaya bahawa mata melihat
dengannya engkau takjub dengan manusia
dengannya engkau merasa hebat dengan dunia
tapi engkau lupa mata tidak mentafsir

betapa Besarnya ciptaan mata
betapa Cantiknya ciptaan Dia
Maha Besar lagi lah pencipta Mata
Maha Cantik lagi lah Tuhan yang mencipta

bertuahnya aku memiliki mata
bertuahnya aku dapat melihat
bertuahlah sungguh kalau aku kenal dengan Tuhan, Pencipta mata
lagilah bertuahnya kalau aku melihatMu wahai Tuhan

kalau aku melihat,
aku harap aku tidak cepat mentafsir,

kalau aku dapat mentafsir,
aku harap aku cepat cepat mengenal.

kalau Engkau wahai Tuhan tarik ciptaan mata
aku harap Engkau benarkan aku untuk masih mentafsir

wahai Tuhan, aku harap Engkau melihat aku dengan pandagan Kasih Sayang dan CintaMu

Tuhan,
aku ingin berkenal kenalan denganMu




"Cahaya!

Wahai Tuhan,tolong sampaikanlah
doa dan rindu ini
kepada Nur Muhammad
cahaya sebagai sumber segala cahaya

Wahai Tuhan, tolong ikatkan lah
hati kami ini
kepada Nur Muhammad
cahaya pemupuk hati dengan Allah"