Friday, October 17, 2008

senyum bukan gembira, menangis bukan sedih

bismillah



jiwang pulak tajuk posting. aku rasa la kan. weblog aku ni memang terkenal ngan posting2 jiwang. takde bermaksud nak jadik jiwang. cume.time2 hati dilanda rasa-rasa tertentu, maka ilham utk berposting datang.

kelmarin.lepak dgn hilmi.brainstorming untuk projek. rasa-rasa ok kot. tapi entah.setelah double confirm..tetiba dapat berita tak boleh deploy. so.KIV lagi dan terus berfikir. dan banyak menghabiskan masa berym-ing dengan kawan sekolah jugak iaitu Fazlina.

aku rasa aku nak cerite pasal 'Rejection'. taste of rejection(s).(takde kena mengena dgn hidup aku.peringatan!)
pertama-tama, rejected n dump .berbeza.nanti bila2 akan dihurai.atai kawan2 bloggers mahu hurai? silakan wahai hilmi,che'ni,najlaa,tun,umniyah dan terbaru suemala.

aku rasa kan. rejection ni ringan sikit.daripada dump.atau kena dump. rejection kita takperlu ada rasa sesal, dendam(sifat ni tak bagus). rejection juga tak memerlukan penglibatan kawalan emosi 100% tapi mungkin dalam sekitar 20%.

dan yang paling bagus. rejection sangat mengajar kita untuk terus move on dan sentiasa ada usaha untuk add value to ourselves. ini bukan pasal rejection dalam cinta cintun. ini rejection secara general la. kalau korang nak fikir pasal rejection dalam cinta cintun, ikut suke koranglah.

aku rasa tak best cerite pasal ni.tapi sebab dah banyak tulis. save aje la kan?
chiau~

sedikit doa
"Tuhan, aku harap Engkau juga redha dan cinta denganku"