Saturday, June 5, 2010

sudahlah

bismillah

alfatihah kepada ayah seorang kawan. pergi beliau ketika umur baru menjangkau pertengahan 50s. moga roh nya di dalam kasih sayang Allah.

bercakap soal kematian, kematian itu patut di ingati dari detik ke detik dan dari saat ke saat. Tuhan tidak janjikan kematian kita hanya di waktu tua, dan juga tidak disebabkan sakit, kerna tidak sakit boleh mati juga. oleh itu jangan lah bersenang senang hati. tunggulah kematian dari nafas ke nafas. agar kita tidak angan-angan melalaikan.

dan kematian oleh para syuhada' volunteris flotilla gaza itu syahid yang besar. dan mereka sudah pastinya sudah berkira kira akan risiko kematian ini tatkala mendaftar untuk ke gaza. dan mereka sudah menjangka kematian akan berlaku kerna misi itu misi besar, iaitu membebaskan saudara-saudara mereka. dan ini adalah syahid yang sungguh benar. syahid kerana Tuhan dan agama mereka.

berbahagialah syuhada flotilla
berbahagialah mereka yang dijemput Tuhan dalam Rahmat dan RahimNya
berbahagialah mereka yang pernah punya niat untuk syahid mengangkat senjata
berbahagialah mereka yang darah mereka menjadi cagaran ketika di hadapan Tuhan
dan berbahagialah mereka selalu berterbangan ibarat burung-burung di Syurga kelak

Sedikit doa
"Tuhan, malu kami dengan Mu, kerna kami belum mampu untuk syahid dengan senjata di tangan kami, darah mengalir di bumimu, kerna kami belum dapat menunjukkan rasa cinta kami kepadaMu dan agamaMu, moga Engkau campakkan cita-cita syahid kedalam hati kami, supaya kami dapat persembahkan darah sebagai bukti kepadaMu di akhirat kelak"