Thursday, July 10, 2008

eh.banyak plak orang bace

bismillah

banyak pulak orang bace web-log ni ( asal blog adalah web-log=weblog=blog). takpe.takpe. tapi peringatan kepada pembaca semua, jgn digest direct isi kandungan blog ini.tahu? karena isinya tidak padan dengan pemiliknya.kalau mahu di ambil juga isinya.sila asing2kan isi dan pemiliknya.contoh; kalau mahu ambil ilmu disini, lupekan ownernya. ok? itu sahaja saya mhu kamu orang buat.terima kasih :) <-- kasik laa satu smiley.. kang kate kerek plak...hehhe

sudah resign dari company kat bangsar ni.cuti selama seminggu, kemudian di manjalara. start fresh ( konon-konon ). 2 minggu kebelakangan ini, banyak laypark (baca: lepak) dengan brother-brother usuluddin. lalu diajarnya sedikit.lalu dijemput ke kelas.( tak penah pegi lagi ). dan dengar cerita, gurunya seorang yang amat humble, penjual koewtiaw ( ejaan tak sure ) yang dimalam harinya seorang abid dan guru agama.

so.2-3 minggu ini.agak bz diwaktu malam. ( kerja satu lagi dan belajar-belajar ) wahh.siap disuruh mengubat orang lagi.ape ke hal cikgu ni?


bercakap pasal usuluddin. flashback::

2 tahun lepas.pernah konfrontasi sama satu orang imam.pegawai JAWI.

"ustaz, berjemaah tu ape hukumnya?"

"wajib ke atas muslim" ( rujuk ustaz/alim utk info antara wajib dan fardhu, penting)

" ustaz, ada 73 golongan di akhir zaman, 1 je masuk syurga. yang mana satu?" ( rujuk hadis nabi S.A.W)

"hmm.begitu..kena tanya hati, ikut mana yang rasa kite boleh masuk"


anda para pembaca boleh digest?

sedikit doa
"Tuhan, jauhkan aku dari kesesatan dalam beragama, moga aku redha dengan Islamku dan Engkau juga redha dengan aku wahai Tuhan. Terima kasih kerna membenarkan aku bercakap-cakap denganMu."