Monday, July 21, 2008

Panggillah Aku

Bismillah



Isnin, 21 july 2008:list kejadian terjadi hari ini
1) masuk kerja baru.
2) news site kena hacked. logo hackers tu ade gambar bulan bintang! ape tu..
3) susun jadwal kenduri2 kawin.
i) fikri n yusz (bestman?)
ii) rosihan n saleha (hehe)
iii) naza n bad (insyoAllah,tp x diundang.bagemana tu)
iv) kawan kepada kawan ( tak tahu name )
4) cik liza dapat PTD.yeahhh..
5) syed aidil hizman balik malaysia.

itu aje untuk diri sendiri. jom bercerite sesuatu untuk kebaikan bersama.
semalam (ahad) sempat berdialog dgn wan sohor bani leman. lalu bertanya akukepadanya.soalan yang aku suke tanye kat uztaz2 besar. begini soalannya:

ustaz, saye ni mude lagi. ade 73 golongan..1 masuk syurga.yang mane satu? kan berjemaah tu wajib.?

wan sohor bani leman lantas senyum. orang muda memang suke tanye soalan-soalan macam ni.

macam nilaa. jemaah itu adalah perlu kalau dalam soal pengakidahan. maknanya, ahli sunnah wal jamaah (ASWJ) itu sudah memadai. dalam beraqidah, perlu jemaah. tapi kalau kita berjemaah atas dasar kaum, itu tidak menjadi wajib.

ooooooo..betul..betul.. lantas..soalan itu yang selama ini adalah sebuah soalan berat..hampir-hampir memuaskan. tapi jemaah yang mana?

yeahhhhhhhh~~~ aku suke tanye soalan ni..


eh.sebelum terlupa.

Selamat Pengantin Baru kawan-kawan! :) :) <-- double senyum..

yang sudah ade calon, jangan lengah2.jalan je..

sedikit doa ( dan harapan, eh.doa itu pengharapan laa kan? )
"Ya Allah, tidaklah aku sanggup diuji dengan ujian yang tidak aku tertanggung, hanya Engkau yang maha Mengetahui.andai sebesar itu ujian yang Kau tentukan untuk ku, dan jika ujian itu dapat membawa aku hampir kepadaMu, maka aku redha. Tuhan, Engkau tempat aku mengadu dan meminta-minta"